În anii ei de glorie, Dacia era fabricată în masă și orice român conducea cu mândrie minunăția de mașină de familie. Pe străzile din Botoșani, multe exemplare, fie din modelul 1300, fie 1310, din ambele variante de caroserie, atât berline cât și break, mai pot fi văzute încă circulând în voie.
Mai greu, mai împinse de șoferi, ele fac încă parte din viața cotidiană a orașului. Deși majoritatea Daciilor fabricate între 1969 și 2004, sunt părăsite de proprietari și zac pe locuri de parcare nerevendicate de nimeni, sunt și șoferi care și-au îngrijit cu sfințenie mașinile devenite deja de colecție, și se mândresc cu ele în trafic.
Cel mai grăitor exemplu este cel al unui tânăr care și-a tunat Dacia 1310, model sport în două portiere, așa încât să arate ca o veritabilă mașină de curse – cu toba modificată, suficient de „gălăgioasă”, jante de aluminiu și folie argintie trasată pe toată lungimea autoturismului, așa se prezintă mașina pe străzile din oraș.
De cealaltă parte, alți botoșăneni mai puțin îndrăzneți, și-au atașat diferite „brizbrizuri” pe bătrânele mașini, și au ieșit cu ele în trafic la plimbare*.
*Dacă întâlniți astfel de modele speciale în trafic, nu ezitați să trimiteți fotografii pe adresa redacției pentru a completa colecția.
(C.B.)
[[galerie-foto]]