More

    Românii pot produce o anumită cantitate de țuică fără accize; decizia a provocat reacții în Parlament

    Camera Deputaților a majorat cantitatea de țuică și pălincă produsă în gospodărie fără plata accizelor


    Amendament adoptat privind producția casnică de băuturi alcoolice

    Camera Deputaților a adoptat un amendament care prevede creșterea plafonului cantității de țuică și pălincă ce poate fi produsă în gospodărie fără plata accizelor, de la 50 la 200 de litri pe an. Această facilitate se aplică exclusiv băuturilor destinate consumului propriu și nu celor comercializate.

    Imagine:
    Țuică produsă în gospodărie
    Scutirea se aplică doar băuturilor obținute în gospodărie, prin metode tradiționale
    Foto: arhivă Adevărul


    Sprijin pentru tradiții și gospodării

    Susținătorii amendamentului argumentează că măsura vine în sprijinul tradițiilor locale și al gospodăriilor care valorifică fructele din propriile livezi. Deputatul Mircea Vasile Govor (PSD) a declarat că este vorba despre „rodul livezii unei familii, despre muncă de peste an, despre un obicei păstrat din generație în generație”, potrivit TVR Info.

    El a adăugat că „țuica și pălinca reprezintă o tradiție”, subliniind importanța acestora în cultura românească.


    Critici și opinii divergente în Parlament

    Majorarea plafonului a stârnit și critici. Deputatul Adrian Echert (USR) a ironizat noua limită, afirmând că „astăzi, ca Parlament al României, spunem că un litru de tărie de peste 60 de grade pe săptămână trebuie să fie 4 ca să ne ajungă”. Totodată, Echert a adăugat: „Nu știu dacă e cineva amendat pentru că are mai multă pălincă în casă”.

    De asemenea, deputatul Mihail Neamțu (AUR) a evocat tradițiile din zonele istorice, menționând că „cei care sunt în Maramureș și Bucovina le oferă celor care vin o sticlă de pălincă în semn de cadou” și că „fără să ciocnești un păhărel nu ești ospitalier”.


    Condițiile aplicării scutirii de accize

    Potrivit textului adoptat, scutirea de accize se aplică doar băuturilor alcoolice obținute în gospodărie, prin metode tradiționale, din fructe proprii. Produsele destinate vânzării rămân supuse regimului fiscal obișnuit.


    Această modificare din legislația fiscală evidențiază o abordare diferențiată în ceea ce privește producția casnică versus comercială, apreciind în egală măsură tradiția și cadrul legal responsabil.

    Citeste articol integral

    Sursa & Foto Credit- „adevarul.ro”

    Ultimele Stiri

    Articole asemanatoare