Tronsonul montan de 38 de kilometri de pe Autostrada „Unirii” A8 între Ditrău și Grințieș a primit luni ordinul de începere a lucrărilor din partea Companiei de Investiții Rutiere, după ce în urmă cu două săptămâni constructorul UMB solicitase rezilierea contractului de 1,2 miliarde de euro.
Emiterea ordinului de începere a lucrărilor echivalează, practic, cu obligarea constructorului să continue pe contractul pe care l-a semnat, stabilind o dată oficială de începere de la care se vor putea calcula eventuale penalizări pentru nerealizarea lucrărilor.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIAR) anunță luni că a emis Ordinul de începere și a stabilit ca dată 30 iunie, termen de la care se calculează durata contractuală de 54 de luni.
„Am emis, astăzi, ordinul pentru începerea proiectării celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii-A8. Asocierea este în fața unei provocări tehnice, lotul 2A Ditrău-Grințieș fiind unul dintre cele mai dificile loturi de autostradă din România”, a declarat directorul CNIR, Gabriel Budescu.
Conform contractului, punerea la dispoziție a amplasamentului se va face în termen de maximum 14 luni de la data începerii activității de proiectare, fie integral, fie separat pentru fiecare sector de lucrări.
„După ce constructorul efectuează identificarea în teren și prezintă soluțiile tehnice pe care dorește să le pună în operă, inclusiv posibile modificări față de cele din studiul de fezabilitate, vom fi în măsură să analizăm eventuale devieri de la coridorul de expropriere identificat și vom înainta proiectul de hotărâre de guvern pentru exproprieri suplimentare”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
UMB a pornit un conflict cu CNIR tocmai pe două tronsoane din Autostrada Unirii A8. Mai exact, în urmă cu două săptămâni, UMB a cerut, pe de-o parte, rezilierea unui contract deja semnat la final de martie pentru 1,2 miliarde de euro pentru tronsonul 2A Ditrău – Grințieș, și, pe de altă parte, ieșirea din procedura de licitație, unde deja a fost declarat câștigător cu singura ofertă depusă de 1 miliard de euro pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni.
Printre alte motive, constructorul reclamă că i-a fost refuzată solicitarea de a plăti o mai mică garanție de bună execuție a lucrărilor decât cea stipulată în documentele scoase la licitație, potrivit surselor HotNews.ro.