ANUNȚ important: Pierderile de apă din condominii incluse în facturi de la 1 octombrie anul acesta 

Indiferent de cantitatea de apă care este trecută la pierderi într-un condominiu, costurile vor fi suportate doar de locatari.

Și nu împărțite cu operatorul, cum se întâmplă acum. 

 

Noile reguli aplicate din octombrie 

 

 

SC Nova Apaserv SA Botoșani aduce la cunoștință utilizatorilor săi din municipiul și județul Botoșani că, începând cu data de 1 octombrie 2025, intră în vigoare modificările aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr. 141/27.06.2025 privind Metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în condominii. 

 

Comunicat Nova Apaserv

„Precizăm că, metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în condominii, aplicabilă începând cu data de 1 octombrie 2025 respectă prevederile legislației naționale din domeniul serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare, prin prezenta, fiind aduse modificări la Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr. 142/09.12.2015. Conform art. 36 alin. (2) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, operatorii serviciilor de utilităţi publice asigură furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice la limita de proprietate (care este căminul de branșament) și asigură montarea, funcţionarea şi verificarea metrologică a echipamentelor de măsurare a consumului la branşamentul utilizatorului”,

 

Până la implementarea modificărilor menționate, în cazul condominiilor, procedural, diferențele de consum apărute între contorul general de branșament și consumurile individuale din condominiu nu au fost integral facturate, o parte din diferență fiind suportată de operatorul regional.

 

 

 

Din data de 1 octombrie 2025, întreaga diferență dintre consumul total înregistrat pe contorul de branșament și suma consumurilor individuale va fi:

 

  • repartizată în mod egal tuturor unităților imobiliare;
  • facturată integral conform art. 17 alin. (16) lit. b) din Legea 241/2006;

 

 

Recomandări pentru utilizatori:

 

  • verificarea și întreținerea instalațiilor comune împreună cu Asociația de Proprietari;
  • întreținerea instalațiilor interioare și identificarea rapidă a avariilor și remedierea acestora;
  • montarea, întreținerea și verificarea metrologică a contoarelor individuale;
  • transmiterea lunară a consumului  înregistrat pe repartitoarele de costuri.

 

Atât Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr.142/9.12.2015, cât și Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr.141/27.06.2025 care reglementează facturarea în cadrul unui condominiu se regăsesc  în format electronic pe site-ul Consiliului Județean Botoșani la rubrica Monitorul Oficial a Județului Botoșani pentru consultare.

 

SC Nova Apaserv SA Botoșani, în calitate de Operator Regional Unic, recomandă tuturor persoanelor fizice și agenților economici care locuiesc sau își desfășoară activitatea într-un condominiu să își ia din timp măsurile tehnice și organizatorice necesare funcționării corespunzătoare a instalațiilor interioare de apă pentru a evita situațiile neplăcute în care consumul facturat de apă va fi foarte mare.

 

 

Abonament Botosaneanul

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare