Autostrada Moldovei poate fi salvată: Un ministru anunță că s-au găsit soluții pentru finanțarea europeană pusă în pericol

Ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pîslaru a avut o serie de declarații publice privitoare la nivelul de absorbție al fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). 

 

A7 poate deveni realitate

 

A făcut referire și la Autostrada Moldovei a cărei finanțare a fost pusă în pericol. 

 

Ministrul a explicat că în privința autostrăzilor, vestea foarte bună este că autostrada A7, cu segmentele care sunt cele mai avansate și care este crucială pentru conectarea cu Moldova, în ultima fază a negocierii s-a agreat să fie mutată pe grant cea mai mare parte a ei.

 

„Pentru că știm că se pot face aceste loturi și știm că dacă mutăm pe grant n-ar mai fi o problemă legat nici de spațiu fiscal, în sensul că am putea plăti facturile, fiind fondurile nerambursabile, evident, având un impact zero pe deficitul bugetar. Și din acest punct de vedere, ceea ce este, de fapt, și o știre foarte importantă pe care o putem da, este că sunt două secțiuni prioritare pe A7. Discutăm de Focșani-Bacău și de Bacău-Pașcani, care, în acest moment, au nivelul de maturitate și garanțiile oferite de constructori, că se pot finaliza până în august 2026. Discutăm aici de întreg segmentul Focșani-Bacău, cu toate loturile, Focșani-Domnești, Domnești-Târg, Răcăciuni și Răcăciuni-Bacău, care au termene destul de apropiate. Și discutăm din secțiunea Bacău – Pașcani de Bacău-Trifești și de Trifești-Tigerești. Deci, practic, cinci loturi din A7 de o valoare de peste 2 miliarde de euro, 2,1 miliarde de euro”

 

În acest context, cu asigurarea fondurilor pe grant, autostrada 7 poate fi finalizată. 

 

 

A7 reprezintă segmentul principal de la Ploiești spre frontiera cu Ucraina, la Siret, care arată atât tronsoanele existente, cât și cele planificate în diverse stadii de implementare:

 

  • Autostrada A7 (denumită și Ploiești–Siret sau Autostrada Moldovei) are ca traseu orașele Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman - Pașcani - Suceava - Siret (la granița cu Ucraina).
  • Lungimea totală planificată este de circa 453 km, dintre care aproximativ 115 km sunt deja construiți și deschiși traficului (inclusiv centura Bacău) 

 

În prezent:

 

  • Circa 220 km sunt în construcție,
  • Încă 62 km sunt în fază de licitație,
  • Alte 56 km sunt proiectați și în faza de planificare

 

Stadiul actual și termene preconizate:

 

  • Secțiunea Bacău (centură) este deschisă parțial (în jur de 16 km) și reprezintă singura porțiune operațională până acum 
  • Restul traseului între Ploiești și Pașcani este finanțat prin PNRR și urmează a fi finalizat etapizat până în vara 2026, conform CNAIR 
  • Tronsonul Pașcani–Siret este în elaborare (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) și urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile

 

 

Abonament BT Pătrat Mov

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare

Botoșăneancă dispărută de acasă: Poliția o caută

Redacția Botoșăneanul

Aug 03, 2025