O nouă înșelăciune la Botoșani: Bărbat păcălit cu un credit de 40.000 de lei 

Din păcate, există și cazuri în care victimele sunt foarte determinate să fie fraudate și nu țin cont nici dacă le este atrasă atenția, chiar în timp ce vorbesc cu cei care încearcă să le păcălească. Un astfel de caz s-a petrecut în luna mai, la Botoșani. 

 

O nouă înșelăciune

 

Un bărbat de 48 de ani, din municipiul Botoșani, a fost indus și apoi menținut în eroare, prin intermediul unor apeluri telefonice de tip spoofing și a unei aplicații de comunicare la distanță, de către persoane necunoscute care au pretins că sunt angajați ai unei unități bancare. 

 

Acesta a fost convins să instaleze pe dispozitivul mobil aplicații de control la distanță, apoi a fost de asemenea, convins să obțină un credit de nevoi personale, în valoare de 40.000 de lei, prin intermediul unei aplicații de internet banking. 

 

Mai mult decât atât, ulterior, victima a fost îndrumată să introducă acei bani într-un ATM de criptoactive, din municipiul Suceava, lucru pe care l-a făcut.

 

Ceea ce deosebește această faptă, de altele, este următorul aspect: 

 

În timp ce victima se afla într-un loc public și vorbea la telefon cu autorul, a fost auzită de către doi polițiști, din cadrul Serviciului de Investigații Criminale, care și-au dat seama din ceea ce comunica acesta, că este vorba despre o fraudă. 

 

Aceștia a încercat să o oprească și i-au atras atenția cu privire la faptul că este vorba despre o posibilă înșelăciune, efectuată prin mijloace de comunicare on-line, spunându-i să închidă apelul și să oprească convorbirea, dar acesta nu a ținut cont de recomandările primite în timpul discuției cu autorul, astfel bărbatul a continuat să vorbească cu cel care l-a înșelat. 

 

A doua zi s-a prezentat la poliție și a sesizat fapta de înșelăciune, iar în acest moment sunt desfășurate cercetări cu privire la această infracțiune.

 

Abonament Botosaneanul

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare