40 de kilometri din Autostrada Moldovei, cu lucrări finalizate, blocați de birocrație

Asociația Pro Infrastructură (API) atrage atenția, într-un mesaj transmis marți, că 40 de kilometri ai Autostrăzii A7 sunt practic finalizați și pregătiți pentru deschidere, dar rămân inaccesibili din cauza unor blocaje administrative și întârzieri la remedierea unor pasaje.

 

Este vorba de  porțiunea între Albești-Paleologu (DN 1D) și zona Stâlpu/Costești (DJ 203G), în apropiere de Buzău, scrie publicația ziaruldeiasi.ro

 

„Aşa cum vă spuneam în urmă cu o lună, încă ne uităm cu jind la cei 40 de kilometri ai Autostrăzii A7 dintre Albeşti-Paleologu (DN1D) şi Stâlpu/Costeşti (DJ203G) în apropiere de Buzău care sunt pregătiţi de trafic dar nu pot fi folosiţi din cauza amatorismului Coni-Trace de la două pasaje: cel de pe DJ 100C din nodul Mizil şi cel de pe DJ 102H”, semnalează API.

 

 

Potrivit organizației, la pasajul de pe DJ 100C mai lipsesc doar elemente minore – marcaje rutiere, balustrade, parapete și panouri de protecție – care, teoretic, ar putea fi completate în doar câteva zile. Situația este ceva mai complicată la pasajul de pe DJ 102H, unde s-au identificat probleme la sudurile tablierului metalic, necesitând intervenții de corecție.

 

„API critică în mod direct lipsa de reacție din partea autorităților: „Chestiuni de câteva zile. Astfel, dacă am avea ministru, secretar de stat şi/sau şef la CNAIR, circulaţia pe Autostrada A7 între nodurile Albeşti-Paleologu (DN1D) şi Mizil (DJ100C) s-ar putea redeschide chiar săptămâna asta. Foarte, foarte puţin a rămas de făcut şi la pasajul de pe DJ102H peste A7, cel la care constructorii au, ne iertaţi, dat buleală la sudurile tablierului metalic”.

Dacă toate părțile implicate – antreprenori, consultanți și ingineri CNAIR – își vor asuma răspunderea și vor semna documentele necesare, este posibil ca circulația pe întregul tronson dintre nodul A3 (Dumbrava/Ploiești) și vestul orașului Buzău să fie deschisă complet până la finalul lunii iunie. Aceasta ar însemna o conexiune rutieră continuă, chiar dacă temporară, prin bretelele nodului A7-DN2, unde mini-sectorul executat de compania Nurol este aproape finalizat.

 

Autostrada A7 are un rol strategic în conectarea Moldovei cu rețeaua națională și europeană de autostrăzi. Tronsonul discutat acum reprezintă una dintre cele mai avansate secțiuni ale proiectului. Cu toate acestea, lipsa de coordonare și de responsabilitate instituțională continuă să pună piedici unei infrastructuri esențiale pentru dezvoltarea economică a regiunii.

 

Abonament Botosaneanul

Abonează-te, citește Botosaneanul.ro fără reclamă și comentează cât vrei

Autentificare